fredag 21 augusti 2009

eftermiddag på museet part 2

Just nu fotar jag mer än jag ritar. Det är länge sen det var så kul att leka med en kamera. I gymnasiet bodde jag näst intill i fotolabbet och på konstskolan var fotot mitt absoluta favoritmedium. Sen efter det nånstans under mina fortsatta studier försvann det helt från mitt liv. Har inte ett enda foto från 2001-2004. Väldigt tråkigt tycker jag nu. Det senaste året har jag fått en god vana att alltid ha med kameran i väskan. Med den kan man fånga magiska stunder, vackra färger eller bara ta anteckningar med. Nu har jag äntligen satt i nya batterier i min gamla fina systemkamera. De förra tog slut Eriks första sommar. I torsdags började han skolan. Köpte batterierna för några år sen med tanke på att börja fota igen. Det dröjde bara några år till innan de nya batterierna hamnade i kameran. Återstår att se när jag använder den. Avancerat att fota på film igen efter att ha vant sig med det digitala. Men det har ju sin charm med negativ.


1 kommentar:

Suss sa...

Så ni som umgicks med mig dessa år och som har lite roliga bilder dela gärna med er till mig.