onsdag 10 november 2010

koralie


SUPAKITCH & KORALIE - VÄRLDSKULTUR MUSEET GÖTEBORG
Jag borde, måste ta mig i kragen snart och bege mig till världskulturmuseet för att vara lite kultiverad och för att se Kimono Fusion.  Det här klippet är det som imponerat och inspirerat mig mest den sista tiden. Det är helt fantastiskt att se hur den enorma väggmålningen växer fram med en grym säkerhet på handen och noggrann planering och förberedelser. Den japanska kulturen har alltid lockat och inspirerat, tror att det jag tilltalas främst av är den sköna unika mixen av gammal traditionell kultur och de nya subkulturer som ständigt skapas och utvecklas med enorm kreativitet. Vill så gärna åka till Tokyo, eller flytta dit för en tid, då skulle jag gå till Tim Burtons favorithak som gömmer sig i ett vanligt bostadshus och där man kan dricka nattsvarta drinkar. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag hänger gärna på :D

Suss sa...

till tokyo?