måndag 9 juli 2012

handväskan


Ok. De som känner mig vet att jag är svag för väskor, bland mycket annat. Men än viktigare är innehållet. Har fått förfrågningar på vad det är jag släpar runt på och här kommer en del av sanningen för innehållet förändras något från dag till dag och beroende på vad dagen/kvällen/natten kan tänkas erbjuda. Jag packar sällan lätt En rätt vanlig dag är detta lite av vad jag kan tänkas bära runt på.

Så här ser mitt survival kit ut:

+ hörlurar och telefon, det allra allra viktigaste är att kunna färdas med vagn, buss eller till fots med musik i öronen. Går aldrig hemifrån utan.
+ skissbok, anteckningsbok som ersätter den externa hårddisken till hjärnan och minst ett par pennor till en massa pennor
+ nycklar
+ solglasögon
+ bok, just nu i form av Rocky
+ tändare
+ cigg
+ pillerdosa
+ ett gäng örhängen, hårspännen etc brukar alltid gå att hitta i väskan
+ sjal, funkar lika bra mot kyla som att ha som filt till parkhäng
+ plånbok, men nästan oftare endast visakort
+ laddare till mobilen om man inte bara ska iväg ett par timmar
+ liten sminkväska med det allra nödvändigaste för lite upp-piffning. Klarar mig inte utan en burk Jackie Oates från Lush, flytande eyeliner från isadora, lipbalm från bodyshop, rött läppstift från make up store av nyansen devil, mascara, märket brukar variera och ett ljust puder från make up store.
+ den lilla smidiga datorn brukar få följa med om chans/risk finns för att jag ska fastna någonstans

- det som saknas är en kamera, som är bättre än telefonen. Sen min favvo kamera pajade för lite sen fotar jag väldigt lite numera. En mobil med kamera är inte bra nog för mina krav.



Inga kommentarer: