söndag 30 januari 2011

vira






Här kommer några bilder som har nåt år på nacken nu och ett projekt jag borde fortsätta arbetet med. Som vanligt gjorda med pennor och papper och färglagda förhand med med olika nyanser av copic marker, enda stället jag sett och köpt dem på är på matton som numera ligger på första lång. .

Jag lämnar aldrig nyårslöften men har lovat mig själv och planerar att istället börja lära mig följande
1. animera, testa hur mina figurer skulle göra sig när de rör sig
2.. börja tatuera. dags att samla ihop pengarna till en bra maskin och inkassera hud från alla de som nån gång lovat mig delar av sin kropp. tror att jag skulle kunna lära mig det hela rätt snabbt. det är ju bara ett nytt verktyg och hud istället för papper. det klarar nog mina säkra händer. genomföra två av mina planerade tatueringar. de borde inte ta lång tid att pränta in när de är så de små och det tomma skinnet bra väntar
3. Förse mig med stora skivor bra sprayburkar en massa akryl och skapa mästerlig konst för stora tomma väggar.

bubblare till listan
genomföra minst ett av mina uttänkta projekt varje vecka. börjar med att måla en hurts i fin pastellig färg som passar den andra som är turkos redan. måste bara vänta tills ljuset och tiden infaller samtidigt.
få färdigt hemsidans layout och innehåll
leta efter ett bra ställe att anordna en utställning på.
få ett efterlängtat nintedo wii plus lite andra fina saker som jag vill förgylla mitt liv med
laga goa fina middagar i alla fall ibland åt mig själv o nån vän som förtjänar det
åka mer vagn så jag hinner läsa mer och bli av med den trave som väntar
rensa och strukturera fotomappen som är i total kaos.
införskaffa ett scrabble, det borde redan finnas här. Nu har vi som tur är uno så länge.

försök till att bli bara en aning mer vuxen o ordningssam: började med köp av ny plånbok. inga mer ihopvikta sedlar vikta så många gånger det går. Nästa steg på vägen är att införsffa en kalender. Började få ordning redan förra året med att alltid ha ett bra fint anteckningsblock att använda som extern hårddisk och fylla med allt som man ska komma ihåg eller kan få användning av nån gång.

När jag nu tänker efter så kanske det blev ett nyrårslöfte ändå men som tacksamt fylls på med mer som måste göras 2011. Och så kom jag självklart på att jag lovat göra ett nytt städschema men manianaa maniana. Kanske borde man inlett det hela med att komma i säng och sova tidigt. Det planerde ritandet får också bli manianaa maniana. Blir nog istället en mini filmfestival i sängen med kissen.

Inga kommentarer: